Retourneren - herroepingsrecht

Toch niet helemaal tevreden met de ontvangen artikelen? Het terugsturen van artikelen is bij ons geen probleem.

Bedenktijd (herroepingsrecht)
Je kunt de bestelling meteen terugsturen zonder dit eerst aan ons te melden. In dit geval geldt een termijn van 100 dagen na ontvangst van de bestelling. Gebruik hiervoor de met de bestelling meegeleverde retourbon.

Maar je kunt ook binnen 100 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons melden dat je de bestelling toch niet wilt. Hiervoor kan je gebruikmaken van het modelformulier, maar het mag ook schriftelijk, telefonisch of per e-mail. Na ontvangst van deze melding, krijg je van ons per e-mail een bevestiging. Nadat je de melding hebt gedaan, heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling daadwerkelijk terug te sturen.

Kosten retournering
De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening.

Terugbetaling
Wij betalen je binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring het totale aankoopbedrag terug, mits wij de bestelling retour hebben ontvangen, of jij hebt aangetoond dat je de bestelling hebt teruggezonden. Wij betalen terug met hetzelfde middel als waarmee jij betaald hebt, inclusief de standaard verzendkosten en/of andere kosten. Wanneer slechts een deel van de bestelling wordt geretourneerd, zullen deze verzend- en overige kosten niet worden terugbetaald. 

Als je hebt betaald met iDeal of Bancontact/ Mister Cash wordt het totaalbedrag van de creditfactuur teruggestort op de bankrekening waarmee je betaling heeft plaatsvonden. Heb je met bancontact/ Mister Cash betaald, dan vragen wij of het mogelijk is om je IBAN en BIC code aan ons door te geven zodat wij je terugbetaling vanuit een Nederlandse bank in orde kunnen maken. Als je hebt betaald met creditcard of Maestro verloopt de terugbetaling via je creditcard.

Behandeling bestelling
Je mag de ontvangen producten net zo behandelen als je in een fysieke winkel zou doen. Als het hiervoor nodig is de verpakking te openen, verzoeken wij je dit zo netjes mogelijk te doen. Het is niet toegestaan het zegel te verbreken van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, en van producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden.

Uitzonderingen
De volgende artikelen vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen niet geretourneerd worden:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  3. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  4. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  5. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  6. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  7. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  8. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  9. Digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    • a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest;
  10. Diensten, die geheel tijdens de bedenktijd worden uitgevoerd, indien:
    • de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen.

Wil je je artikel ruilen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder! Onze klantenservice is bereikbaar via 020 238 2160  of via mail naar klantenservice@dille-kamille.com.

Is het artikel bij ontvangst beschadigd of heb je een klacht?
Wij doen uiteraard altijd ons uiterste best om je bestelling goed naar je op te sturen. Mocht het toch voorkomen dat je bestelling niet compleet of beschadigd is, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder! Onze klantenservice is bereikbaar via 020 238 2160 of via mail naar klantenservice@dille-kamille.com.

Op welke manieren kan ik mijn artikelen retourneren?
1.     Via PostNL, DHL of ieder ander postorderbedrijf

Je kan er voor kiezen om je pakket via een ander postorderbedrijf retour te sturen. Bijv. PostNL of DHL. In het geleverde pakket vind je een pakbon met daarop het retouradres. Op dit formulier geef je aan welke(e) artikel(en) je wil retourneren. Plak de retoursticker op het pakket en breng het vervolgens naar het postorderbedrijf. Retourneren is op eigen kosten en risico. 
            Active Ants
            Zeelandhaven 6
            3433 PL Nieuwegein

 2.     Via Kiala

Je kan er voor kiezen om je pakket via Kiala terug te sturen. Kijk voor het dichtstbijzijnde Kiala-punt op www.kiala.nl. In het geleverde pakket vind je een pakbon met daarop een retouradres. Op dit formulier geef je aan welk(e) artikel(en) je wil retourneren. Plak de retoursticker op het pakket en breng het vervolgens naar het postorderbedrijf. Retourneren is op eigen kosten en risico. 

3.     Via onze retourbalie in Nieuwegein

Wil je liever je producten persoonlijk komen afgeven, dan kun je langskomen bij onze retourbalie van onze logistieke partner in Nieuwegein:

            Active Ants
            Zeelandhaven 6
            3433 PL Nieuwegein

Of je nou via PostNL of een ander postorderbedrijf kiest, zorg er altijd voor dat je het verzendbewijs goed bewaart.