Dille & Kamille start samenwerkingsproject met World Animal Protection.

Dille & Kamille start eind november 2020 een nieuw samenwerkingsproject met World Animal Protection. Dit project bestaat uit een speciale serie kaarten met illustraties van Lieke van der Vorst van het merk Liekeland. Met haar illustraties wil ze een positieve impact hebben op de wereld en op het lot van dieren in het bijzonder.

World Animal Protection

Van de opbrengst van elke verkochte kaart gaat 20% naar World Animal Protection.  Deze organisatie zet zich in voor de bescherming van wilde dieren en vee. Hiermee steunt Dille & Kamille hen bij onder andere het leveren van directe (nood)hulp, het geven van voorlichting en het lobbyen voor betere wetgeving om dieren wereldwijd te beschermen tegen wreedheid. Lees meer op: www.worldanimalprotection.nl.

Verbonden met de natuur

Algemeen Directeur Hans Geels van Dille & Kamille licht de samenwerking toe. "Al sinds de oprichting van Dille & Kamille in 1974 voelt ons bedrijf zich sterk verbonden met de natuur. We halen er veel inspiratie uit voor ons assortiment, maar we dragen de natuur ook een heel warm hart toe. De wereldwijde bedreiging van de natuur, de achteruitgang van de bio-diversiteit en de uitbuiting van dieren baren ons dus ernstige zorgen. World Animal Protection zet zich in voor het welzijn van dieren in de breedste zin van het woord. Daar helpen wij graag aan mee. We hopen dan ook dat er veel van deze prachtige kaarten worden verkocht!”

De visie van Dille & Kamille

"We zien een wereld om ons heen die steeds sneller draait," vertelt Algemeen Directeur Hans Geels. "Een gehaaste, steeds onpersoonlijker samenleving vol prikkels en verwachtingen, waar mensen weinig aandacht meer voor elkaar en de natuur hebben. Wij maken ons hier zorgen over en daarom laten wij als Dille & Kamille een tegengeluid horen. Wij willen mensen laten zien dat het anders kan en hen inspireren om bewust en duurzaam te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Dat doen we o.a. met ons assortiment van tijdloze artikelen, gemaakt van  natuurlijke, hernieuwbare materialen. Maar ook met acties zoals ‘Mei plasticvrij’, of een groene, niet alleen commerciële invulling van Black Friday – of zoals wij het noemen Green Friday…"

Het gaat Dille & Kamille om wederkerigheid, om goed doen voor de natuur en voor een ander, om circulair denken, gericht op de lange termijn. Hans Geels: “Voor ons zit geluk in kleine dingen, in bewust leven en in aandacht. We zeggen dit niet omdat het nu ‘in’ is, zo doen wij het al meer dan 45 jaar!”

Over Dille & Kamille

In 1974 opende de eerste Dille & Kamille haar deuren in een werfkelder aan de Oudegracht in Utrecht. Een eenvoudige 'marktwinkel' met een vrolijk en eigenzinnig aanbod voor huis, tuin en keuken. De kern was – en is na al die jaren nog altijd – ‘Natuurlijke eenvoud’. Al sinds 1974 kiest de keten voor de kracht van eenvoud en voor de tijdloze schoonheid van natuurlijke materialen. Voor duurzaam ambacht en aandacht voor elkaar en onze omgeving.