Dille & Kamille start met Green Friday brede beweging voor meer groen!
Voor de meeste winkels is Black Friday, vrijdag 27 november 2020, een dag om klanten met hoge korting te verleiden tot extra aankopen. Dille & Kamille doet het anders met Green Friday, een keuze voor meer natuur in plaats van 'kopen-om- het-kopen'. Daarom wordt in Nederland, België en Costa Rica in totaal 2500 m2 nieuw bos aangeplant. Het familiebedrijf wil van Green Friday een brede, blijvende beweging maken en slaat daarom de handen ineen met haar klanten en gelijkgestemde retailers. Het doel: samen de wereld groener maken.
Geen korting maar bomen
"Bij ons zit geluk niet in korting," licht Algemeen Directeur Hans Geels de gedachte achter Green Friday toe. "We doen liever iets goeds voor de natuur. Black Friday en alle overmatige consumptie die daarbij hoort, is letterlijk een zwarte dag voor het klimaat en de natuur. Met Green Friday laten wij een tegengeluid horen: in plaats van mensen aan te sporen om meer te kopen, steunen wij projecten voor het aanplanten van meer bos. Wij voelen het als onze verantwoordelijkheid om de wereld groener te maken, juist nu is dit harder nodig dan ooit.
Nieuw bos: hier en in Costa Rica
Dille & Kamille zet de wens voor meer groen kracht bij met een donatie aan partner Trees for All voor het aanplanten van 1000 m² nieuw bos. Voor elke nieuwe 'Nederlandse' boom plant Trees for All er ook een in Costa Rica. Goed voor de natuur, voor het klimaat en voor de lokale bevolking! Mooi meegenomen: in de tropen groeien die nieuwe bomen sneller en slaan dus meer CO2 op.
Meer impact
Om van Green Friday een brede, groene beweging te maken, benaderde Dille & Kamille gelijkgestemde retailers als Moyee Coffee, Plantsome, Decathlon, The Green Labels, Greenbeauty Market en Rewind Design. "Samen hebben we veel meer impact," licht Hans Geels toe. "Deze bedrijven doen graag mee, door bomen te planten én door – net als wij – hun klanten enthousiast te maken. Hopelijk sluiten zich steeds meer retailers aan. Zo maken we met elkaar Green Friday elk jaar groter en de wereld groener." Aangesloten bedrijven zijn herkenbaar aan het Green Friday-logo.
Samen met de klanten
Dille & Kamille wil ook haar klanten inspireren met de Green Friday-gedachte. Via de social media kanalen worden de volgers opgeroepen om ook zelf de wereld groener te maken. Dat kan op allerlei manieren: van een geveltuintje beginnen of nestkastjes ophangen tot, net als Dille & Kamille, een boom planten. De 10 groenste ideeën worden beloond met een speciale Green Friday-uitgave van de bekende Dille & Kamille-tas.